fredag, augusti 11, 2006

Tagliatelle med lax

Pastarätt för 4 personer

600 g laxfilé

MARINAD:

5 msk olivolja
5 msk limesaft
2 finhackade vitlöksklyftor

2 ½ dl grädde

400 g tagliatelle
4 msk blandade örter (basilika, timjan, gräslök och dill)
1 finhackad vitlöksklyfta
olivolja

GÖR SÅ HÄR:

1. Blanda ihop olivolja, limesaft och vitlöksklyftor till marinaden
2. Skär laxen i tärningsstora bitar och marinera den i 15 minuter
3. Bryn laxtärningarna i en stekpanna och ställ åt sidan
4. Häll över marinaden i en kastrull, rör ner grädden, sjud såsen 1 minut

PASTAN:

1. Koka tagliatellen enligt anvisning på förpackningen
2. Droppa lite olivolja över den färdigkokta pastan
3. Blanda pastan med vitlöksklyftan och örterna
4. Häll lax och sås över tagliatellen och servera

3 kommentarer:

  1. Jättegod pasta med lime och örter!

    SvaraRadera
  2. Jag använde oatley matlagnings grädde o det smakade bra. Tyckte oxå att det räckte m en vitlöksklyfta o den använde jag i marinaden.
    Familjen gillade rätten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar och bockar för de kompletterande uppgifterna.

      Radera

Jag uppskattar att du tar dig tid att besöka och lämna en kommentar på min blogg. Även om jag kanske inte alltid besvarar alla kommentarer, läser jag alla. Har du frågor om ett speciellt recept är du också välkommen att skicka e-post.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...