onsdag, november 08, 2006

Nudlar och tonfisk med chili- och koriandersmak

2 personer

125 g äggnudlar (ev. med spenat)
300 g frysta thaiwokgrönsaker
1 påse picnictonfisk med chili- och koriandersmak
salt, peppar och sesamolja

GÖR SÅ HÄR:
1. Koka äggnudlarna enligt anvisning
2. Stek eller woka grönsakerna med lite matolja i en panna
3. Blanda grönsaker och nudlar
4. Smaka av med salt, peppar och sesamolja
5. Lägg upp nudlar och grönsaker på ett djupt fat
6. Fördela tonfisken ovanpå

Det var med viss skepsis som jag inhandlade den här färdigkryddade varianten av tonfisk från ABBA. Men vi bara var två vuxna som skulle äta och önskemål fanns att middagen skulle gå mycket snabbt att laga till.

Ett recept fanns i tidningen Buffé (nr 8/2003, sidan 28), som såg intressant ut. Hela rätten blev en positiv överraskning.

Picnictonfisken är snål på fett och rik på proteiner. Bra att alltid ha hemma när man snabbt vill göra något gott. Kräver ingen kylförvaring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag uppskattar att du tar dig tid att besöka och lämna en kommentar på min blogg. Även om jag kanske inte alltid besvarar alla kommentarer, läser jag alla. Har du frågor om ett speciellt recept är du också välkommen att skicka e-post.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...