måndag, november 13, 2006

Ostgratinerad falukorv

4 personer

400-500 g falukorv
ca 250 g djupfrysta grönsaker (vilka som helst)
smör eller margarin
3 - 4 tomater
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 tsk pizzakrydda
skivor av herrgårdsost eller cheddar


GÖR SÅ HÄR:
1. Värm ugnen till 200-225 grader
2. Lägg grönsakerna i en smord ugnsform
3. Skiva korven och placera på grönsaksbädden
4. Skiva tomaterna och lägg en tomatskiva på varje korvskiva
5. Krydda lätt
6. Täck med ostskivor
7. Stek i ugn i cirka 20-25 minuter

Av de mer än 140 recept som jag hittills lagt in fanns inte ett korvrecept upptäckte jag. Eftersom jag, vid planeringen av veckans middagar under normala veckor, har en "restdag", en "pastadag", en "korvdag", en "soppdag", en "fiskdag", en "kycklingdag" och en "köttdag" på menyn, förkommer förstås också korv på middagsbordet. Servera rätten med potatismos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag uppskattar att du tar dig tid att besöka och lämna en kommentar på min blogg. Även om jag kanske inte alltid besvarar alla kommentarer, läser jag alla. Har du frågor om ett speciellt recept är du också välkommen att skicka e-post.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...