måndag, april 05, 2010

Vinn en värdecheck för köp av Grilloumi

Grilloumi OriginalDet är världspremiär för Fontanas nya Grilloumi. Osten man steker eller grillar.

Vill du få en värdecheck som gäller för köp av Grilloumi? Svara då på frågan: Från vilket land kommer mjölken som finns i Fontanas nya Grilloumiost? Svaret finns på fontana.se. En värdecheck på 100 kr kommer att skickas till 1 vinnare som svarat rätt på frågan.

Mejla svar, namn och adress före den 11 april kl. 23.00. Skriv "Grilloumi" i ämnesraden. Min mailadress hittar du om du klickar på Min Profil.

Själv har jag inte haft möjlighet att testa osten än eftersom den inte alls fanns på osthyllan i butiken där jag handlar. Jag får vackert vänta tills de har beställt hem.

Grilloumi finns i tre olika varianter:
Grilloumi Original: En allround grillost. Mjölken kommer från frigående kor och getter (90%/10%).
Pris: ca 29 kronor
Grilloumi Premium: En lite mer exklusiv ost gjord på hälften får- och hälften getmjölk.
Pris: ca 29 kronor
Grilloumi Ekologisk: KRAV-märkt. Mjölken består av ko- får- och getmjölk (70%/15%/15%).
Pris: ca 29 kronor

Förutom pastöriserad mjölk innehåller Grilloumiostarna havssalt, mynta och vegetabiliskt ystenzym.

Läs mer här: Fontana Food AB - Fontana presenterar nya Grilloumiosten - MyNewsdesk

Recept och grilltips: Grilloumirecept

Här nedan följer en jämförelse vad gäller näringsvärde per 100 gram ost mellan två närbesläktade ostar:

Grilloumi Original
Energi: 1315kJ / 314Kcal, Protein: 18g, Kolhydrater: 0,8g
Halloumi Taverna
Energi: 1313Kj / 316Kcal, Protein: 22,5g, Kolhydrater: 2,5g

Uppdatering 11/4-10:
Tävlingen är avslutad. Tack till Ann-Sofi i Hultsfred, Helena i Gällstad och Ulrika i Lessebo som var med och tävlade. Rätt svar är Grekland. Alla tre svarade rätt på frågan om varifrån Grilloumiostens mjölk kommer så det var lottning som gällde. Grattis till Helena Ljunggren. Fontanas värdecheck kommer i din brevlåda den här veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag uppskattar att du tar dig tid att besöka och lämna en kommentar på min blogg. Även om jag kanske inte alltid besvarar alla kommentarer, läser jag alla. Har du frågor om ett speciellt recept är du också välkommen att skicka e-post.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...