onsdag, maj 18, 2011

Fröigt frukostbröd från Fazer

I och med lanseringen av det ljusa portionsbrödet "Havrekusar" lägger Fazer ett nytt frukostbröd till sitt sortiment. En uppföljare till ett av Sveriges mest populära portionsbröd - de mörka Frökusarna.

"Havrekusar" ska precis ha kommit ut i butikerna även om inte jag sett till den brödnyheten än i min butik. Synd, för jag har fått en varucheck från Fazer.

Foto: Joel Wåreus















Havrekusarna är bakade på vete och havre och har ett frikostigt innehåll av frön och rostat havremjöl. Dessutom är bröden överströdda med extra godsaker som melonkärnor, hirs och gula linfrön. Vore väl sjutton om man inte skulle kvittra som en fågel efter en frukost med så mycket frön.

INGREDIENSER:
Mjöl (vetemjöl, fullkornsmjöl av vete (graham), rostat havremjöl) vatten, havregryn, havreskållning, sirap, vetegluten, melonkärnor 7%, linfrö 3%, solrosfrö 2%, hirsfrö 2%, salt, jäst, konserveringsmedel (sorbinsyra).
Innehåller 11% havreprodukter.
Innehåller 19% fullkorn, motsvarar 25% av torrvikten.

NÄRINGSVÄRDE per 100 g:
Energi (240 kcal) 1000 kJ, Protein 10, Kolhydrat 40 varav sockerarter 3.0, Fett 3.5 varav mättat fett 0.4, Kostfiber 3.2, Natrium 0.4 motsvarande koksalt 1.0

Förpackningen innehåller sex portionsbröd (480 gram) och kostar cirka 24 kronor.

För mer information:
Fröig brödnyhet till frukostbordet | Cision Wire

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag uppskattar att du tar dig tid att besöka och lämna en kommentar på min blogg. Även om jag kanske inte alltid besvarar alla kommentarer, läser jag alla. Har du frågor om ett speciellt recept är du också välkommen att skicka e-post.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...