onsdag, mars 14, 2007

Glass

2 1/2 dl mjölk eller grädde
1 1/4 dl socker
1/2 msk vaniljsocker
1 stor skål nyfallen snö (2-3 l)

GÖR SÅ HÄR:
1. Blanda mjölk/grädde, socker och vaniljsocker
2. Rör i snö tills konsistensen blir glasslik (lite tunnare)

Nu tycker nog många att det här verkar ohygieniskt i allra högsta grad. Äta snö! Vi som blir utan vatten ibland och måste tina snö för att få hushållsvatten, vi vet att snö går alldeles utmärkt att använda i hushållet utan att någon blir sjuk. Det är förstås viktigt att snön är ren - helst bör det vara nyfallen snö. Absolut ingen snö som innehåller luftföroreningar eller annan smuts. Det finns fortfarande en hel del ren och vit snö kvar på mina breddgrader.

Titta! En videoinstruktion på YouTube4 How To Make Snow Ice Cream

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag uppskattar att du tar dig tid att besöka och lämna en kommentar på min blogg. Även om jag kanske inte alltid besvarar alla kommentarer, läser jag alla. Har du frågor om ett speciellt recept är du också välkommen att skicka e-post.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...