måndag, juni 19, 2006

Bregottkakor

Bregottkakor













3-3½ dl vetemjöl
2½ dl maizenamjöl
1½ dl strösocker
1 tsk bakpulver
300 g Bregott (grönt paket)

GÖR SÅ HÄR:
1. Värm ugnen till 150 grader
2. Placera ut småkaksformar på en plåt
3. Rör ihop Bregott och strösocker
4. Blanda i vetemjöl blandat med bakpulver och maizenamjöl
5. Forma snabbt till en deg
6. Rulla små bollar av degen
7. Lägg bollarna i kakformarna (halvt fyllda)
8. Grädda i cirka 25-30 minuter

Enkla, möra småkakor som även små barn kan hjälpa till att baka.

2 kommentarer:

  1. Har ätit sedan min barndom, är fortfarande en favorit!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym: Jag fick faktiskt receptet för cirka 15 år sedan av några flickor i 11-12 årsåldern. De hade bakat Bregottkakor alldeles själva och blev väldigt glada när jag bad om receptet:)

    SvaraRadera

Jag uppskattar att du tar dig tid att besöka och lämna en kommentar på min blogg. Även om jag kanske inte alltid besvarar alla kommentarer, läser jag alla. Har du frågor om ett speciellt recept är du också välkommen att skicka e-post.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...