tisdag, juni 20, 2006

Paprikasallad














INGREDIENSER:
4 gula paprikor
4 gröna paprikor
4 röda paprikor
6 medelstora gula lökar


LAG:
3 dl ättikssprit
6 dl vatten
5 dl strösocker
2 msk salt
1 tsk kryddpepparkorn
några kvistar dragon


GÖR SÅ HÄR:
1. Kärna ur paprikorna och skär dem i strimlor
2. Skala lökarna och hacka dem
3. Koka upp lagen
4. Lägg i paprika och lök
5. Koka upp och koka sedan i ett par minuter
6. Lägg salladen i rena, varma glasburkar och sätt på lock

Salladen passar som tillbehör till kött, och fisk. Den passar också som smaksättare i sallader och pastarätter. Förvara salladen svalt. Den håller sig ungefär ett år, men förlorar med tiden lite av sina vackra färger.

2 kommentarer:

  1. Gamla favoriter, det är det jag också skriver om. Trevlig sajt!

    SvaraRadera
  2. Jag har varit och är en notorisk receptsamlerska.
    Men jag hade ingen som helst ordning på recepten. Lösa lappar låg i lådor och skåp. Hopplöst omöjligt till slut att hitta i röran. Det här är ett bättre sätt.

    SvaraRadera

Jag uppskattar att du tar dig tid att besöka och lämna en kommentar på min blogg. Även om jag kanske inte alltid besvarar alla kommentarer, läser jag alla. Har du frågor om ett speciellt recept är du också välkommen att skicka e-post.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...