lördag, februari 11, 2012

Melodifestivalsnack(s)

Var för sig stimulerar och påverkar musik och mat våra sinnen, minnen och känslor. Musik kan påminna oss om allt som är möjligt att uppleva känslomässigt och fysiskt under ett mänskligt liv. En älskad låt kan få bortglömda platser, vänner och känslor att väckas till liv på nytt igen. Samma sak är det med mat. En måltid begränsar sig inte alltid bara till det som sker från mat till mun.

En av huvudsponsorerna till Melodifestivalturnén 2012 är Santa Maria som i år kryddar musikeventet med allehanda "toner". Bland annat så lanseras Limited Edition Festivalchips med smak av Taco för alla snacks-saliga.

Santa Maria Limited Edition Festivalchips med smak av Taco


















De musikinspirerade festivalrecepten på Habanero Headbang Taco, Cheesy Nachos, Honky Tonk Tortilla, Big Mex Burgah, Tortilla Turntable och Glamouricious Burrito ska ge oss svaret på hur heavy metal, en smörig ballad eller en schlagerlåt smakar.

Jag brukar se Melodifestivalen på TV varje år även om den musik som framförs där inte riktigt är min grej. Men för många är den musiktävlingen TV-årets höjdpunkt. Det lilla nöjet missunnar jag inte någon och ikväll brakar det loss igen med en ny tävlingsrunda. Ikväll är det Santa Maria som bjuder oss på något gott att snaska på framför TV:n.

Från YouTube:
Santa Maria - Glamouricious Burrito
Glamouricious Burrito


















Pressmeddelandet
Melodifestivalkampanj med schlagerdänga och festivalchips.
Santa Maria Cision Wire

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag uppskattar att du tar dig tid att besöka och lämna en kommentar på min blogg. Även om jag kanske inte alltid besvarar alla kommentarer, läser jag alla. Har du frågor om ett speciellt recept är du också välkommen att skicka e-post.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...