söndag, augusti 20, 2006

Lax med fetaostkräm och sallad

4 personer

600 g laxfilé
salt och peppar
olivolja

GÖR SÅ HÄR:

1. Skär laxen i kuber
2. Salta, peppra och stek laxkuberna i olivolja ett par minuter

FETAOSTKRÄM:

100 g fetaost
1 dl mjölk
lite olivolja
strimlad basilika
svartpeppar

GÖR SÅ HÄR:

1. Värm upp mjölk och fetaost
2. Mixa till en slät kräm tillsammans med lite olivolja
3. Smaka av med svartpeppar och basilika

SALLAD:

½ gurka
1 rödlök
1 bifftomat
salt, peppar och socker
2 vitlöksklyftor
svarta och gröna oliver
vitt bröd
olivolja

GÖR SÅ HÄR:

1. Skär gurkan i skivor, rödlöken i ringar, brödet i tärningar, tomaten i bitar och riv vitlöken
2. Salta, peppra och strö lite socker på gurka och tomat
3. Stek brödkrutongerna tillsammans med riven vitlök och lite olivolja i en het stekpanna
4. Blanda alla ingredienser till en sallad

2 kommentarer:

  1. Åhhh så du har mjölk i. Spännande. Det måste jag testa.

    SvaraRadera
  2. Jag bjöd min äldste son med familj på det här en gång. Han är väldigt duktig på matlagning. Det är inte lätt att imponera på honom, men det här receptet tog han till sig.

    SvaraRadera

Jag uppskattar att du tar dig tid att besöka och lämna en kommentar på min blogg. Även om jag kanske inte alltid besvarar alla kommentarer, läser jag alla. Har du frågor om ett speciellt recept är du också välkommen att skicka e-post.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...