Temat för den folkfest som för tillfället pågår i huvudstaden och som går under namnet "Love Stockholm 2010" är kärlek. Evenemanget, som började på nationaldagen den juni 6 och kulminerar i och med bröllopet mellan Kronprinsessan Victoria och Daniel Westling den 19 juni, går ut på att lansera vår svenska huvudstad som en romantisk stad, full av kärlek.
Arlanda Airport är en av sponsorerna till evenemanget. När jag var där i maj månad hängde det jättestora plakat överallt på flygplatsen med bilder på kronprinsessparet och budskapet "Love Stockholm". En del av plakaten är till och med försedda med en digital klocka som räknar ner dagarna till bröllopet.
En annan av sponsorerna är Cloetta som på Skeppsbroscenen den 14 juni kl 20.00 är värd för bl a en konsert där många populära artister medverkar.
Under den här folkfesten kommer hundratusentals specialdesignade Plopp att delas ut av Cloetta i form av Mini-Ploppar som tillfälligt utsmyckats med budskapen "Puss", "Kram", "Lycka" och "Kärlek". Helt överraskande spred Cloetta glädje, choklad och kärlek även till mig i form av ett paket på posten.
På Skeppsbron ska det nu finnas ett Plopp-tält uppsatt där du kan bli fotograferad av proffs ihop med Plopps kärleksfulla budskap. Förutom att du själv får med dig en bild hem, kommer du även att kunna titta på bilderna på Cloettas Facebooksida.
Cloetta sprider glädje och choklad.
Åh hå, lite godis är ju aldrig fel..Kul grej men visst håller det på bli lite överdrivet nu runt i kring bröllopet..
SvaraRaderaVäxelhäxan: Vi norrlänningar märker väl inte så mycket av ståhejet, tycker jag. Kronprinsessbröllopet är ju ingen privatsak som bara rör den närmaste släkten och vännerna. Det handlar även till en hel del om att i samband med bröllopet internationellt marknadsföra svenska varumärken. Det är många sidor på detta "mynt" och många är det som är inblandade. Då blir det förstås mycket reklam i alla möjliga och omöjliga sammanhang.
SvaraRadera