fredag, maj 20, 2011

Don Simon Sangria - en favorit i repris

Don Simon Sangria












Det är inte alls svårt att förstå varför Don Simon Sangria har blivit världens mest sålda färdigblandade sangria. För ungefär ett år sedan fick jag en flaska och skrev då ett blogginlägg. Här är det: Don Simon Sangria på Systembolaget.

Sedan dess har det sålts över 170 000 liter i Sverige. Den som någon gång har smakat den generöst fruktiga drycken glömmer den inte.

Användning: Antingen kan man servera Don Simon Sangria på traditionellt vis med isbitar och frukt som törstsläckande sällskapsdryck en varm sommardag eller värmd en kall vinterdag som ett alternativ till glögg. Produkten är ingen säsongsvara utan finns i Systembolagets fasta sortiment året om.

Råvaror: Rödvin, vatten, socker, citronsyra, frukt och kanel.

Alkoholhalt: 11,0 %

Sockerhalt: 68 gram/liter

Förpackning: PET-flaska (1 000 ml)

Förslutning: Skruvkapsyl

Pris: 65,00 kr/liter (inkl pant 1,00)

Pressmeddelande:
Berntson Brands AB - DON SIMON - världens populäraste sangria - Mynewsdesk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag uppskattar att du tar dig tid att besöka och lämna en kommentar på min blogg. Även om jag kanske inte alltid besvarar alla kommentarer, läser jag alla. Har du frågor om ett speciellt recept är du också välkommen att skicka e-post.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...