onsdag, maj 03, 2006

Torsk med lime & ingefära 2 personer

200 g torskfilé
400 g wokgrönsaker
salt och peppar


MARINAD:
2-3 cm färsk ingefära
1 vitlöksklyfta
1/2 dl soja
saften av 1/2 lime eller 1/4 citron

GÖR SÅ HÄR:
1. Riv ingefäran.
2. Pressa vitlöken.
3. Blanda med resten av ingredienserna till en marinad.
4. Lägg fiskfiléerna i en liten form.
5. Häll över marinaden och marinera i upp till ett dygn i kylen.
6. Sätt ugnen på 200 grader.
7. Ta upp fiskfiléerna ur marinaden och lägg dem i en smord, ugnssäker form.
8. Ställ formen mitt i ugnen och stek cirka 10 minuter. Salta och peppra.
9. Under tiden fisken är i ugnen, hetta upp olja i en wok eller stekpanna och fräs grönsakerna enligt anvisning på förpackningen. Salta och peppra.

Servera fisken med kokt ris och kanske sötsur sås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag uppskattar att du tar dig tid att besöka och lämna en kommentar på min blogg. Även om jag kanske inte alltid besvarar alla kommentarer, läser jag alla. Har du frågor om ett speciellt recept är du också välkommen att skicka e-post.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...