tisdag, februari 03, 2009

Prosit!!

Image: freeimages.co.ukDet var bara en tidsfråga innan den här objudne men inte helt oväntade "gästen" skulle dyka upp. Brisbane A H 3. Ett aggressivt influensavirus som inte lämnat någon del av kroppen opåverkad. Hög feber, konstant molande smärta i muskler och leder, huvudvärk, halsont, snuva, rinnande, röda ögon och så svår hosta att mina andningsmuskler mellan revbenen skadats.

Jag känner mig inte hungrig och vill inte ha fast föda. Djuren äter ju vanligtvis inte när de är sjuka och om jag nu inte har någon matlust inbillar jag mig att det är kroppens sätt att tala om för mig att inte äta.

Alltså får det bli vila och sömn, mycket vatten och nå'n näringsrik dryck framöver. Ofrivillig fasta tills matlust och ork kommer tillbaka.

2 kommentarer:

  1. Usch, vad jobbigt, krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Hej Emma: Det värsta är över men kraftlösheten och hängigheten lär väl pågå ett par veckor till antar jag.

    SvaraRadera

Jag uppskattar att du tar dig tid att besöka och lämna en kommentar på min blogg. Även om jag kanske inte alltid besvarar alla kommentarer, läser jag alla. Har du frågor om ett speciellt recept är du också välkommen att skicka e-post.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...