måndag, september 19, 2011

God måndagmorgon!

Jag är hemma igen. Bloggpausen är slut. Tittar jag ut genom fönstret ser jag att sommaren också är slut.

Höst






















Det känns faktiskt lite trögt att komma igång igen med de vardagliga bestyren efter bortavaron.

Kylskåpet är tomt. Tja, nästan i alla fall. Det blev så gott som helt tömt på färskvaror innan vi reste bort.

Nästan tomt kylskåp





















Resväskan är inte uppackad än, men den får allt lov att vänta. Jag måste prioritera en tur till affären istället för att packa upp den. Veckans middagsmat är planerad och inköpslistan är klar.

MÅNDAG
Vegetarisk lasagne med broccoli, ost- och tomatsås

TISDAG:
Köttfärsbiffar med limesås

ONSDAG:
Dillkött

TORSDAG:
Turkisk linssoppa med röda linser

FREDAG:
Räkgratinerad fisk

LÖRDAG:
Kycklinggryta med indiska smaker

SÖNDAG:
Enkel pepparstek på fläskfilé

I väntan på att affären skall öppna, stillar jag den värsta hungern med den nyaste varianten av Cloettas chokladdragé, POLLY, med saltlakrits-, citron- och chokladsmak. Egentligen gillar jag inte saltlakrits, men det här är faktiskt en ovanligt lyckad kombination av smaker. När man stoppat en i munnen, är det svårt att motstå frestelsen att äta ur hela påsen på en gång.

Polly med lakrits-, citron- och chokladsmak




















Cloettas pressmeddelande:
Höstens mest oväntade samarbete!? – Bedöm själv….Polly rockar loss Cision Wire

2 kommentarer:

  1. Hej igen, så trevligt att du är tillbaka, hoppas du haft det riktigt bra!

    SvaraRadera
  2. Mårtenssons: Trots att vi inte varit längre söderut än Stockholm, tror jag att vi haft det allra bästa vädret i hela Sverige. Sol från en klarblå himmel, varma septemberdagar och väldigt lite nederbörd. Perfekt!

    SvaraRadera

Jag uppskattar att du tar dig tid att besöka och lämna en kommentar på min blogg. Även om jag kanske inte alltid besvarar alla kommentarer, läser jag alla. Har du frågor om ett speciellt recept är du också välkommen att skicka e-post.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...