tisdag, oktober 31, 2006

Rödbetssallad

4 personer

6 inlagda rödbetor
2 syrliga äpplen
1 dl majonnäs
1 dl creme fraiche
1 msk riven pepparrot
1/2 - 1 msk riven gul lök
saft från en halv pressad citron
salt och peppar

GÖR SÅ HÄR:
1. Skär rödbetorna i små tärningar
2. Skala äpplena och skär i små tärningar
3. Blanda majonnäs och creme fraiche
4. Rör ner pepparrot och riven lök
5. Vänd ner rödbetor och äpplen i såsen
6. Smaka av med salt, peppar och citronsaft

Oftast köper jag färdiglagad rödbetssallad från affärens kyl- eller delikatessdisk. Den är helt OK. Till kallskuret kött eller julbordets sylta, leverpastej, skinka, ägghalvor m.m. kan det vara trevligt att servera någonting hemlagat. Denna sallad lagas till i en handvändning . Klar på cirka 10 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag uppskattar att du tar dig tid att besöka och lämna en kommentar på min blogg. Även om jag kanske inte alltid besvarar alla kommentarer, läser jag alla. Har du frågor om ett speciellt recept är du också välkommen att skicka e-post.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...