onsdag, januari 17, 2007

Frysta bär med het vit choklad

En efterrätt som tar max. 10 min. att tillaga

4 portioner

Frysta bär med vit choklad300-400 g frysta blandade bär
1 dl Kelda lagalätt grädde 5 %
100 g vit choklad
1 tsk potatismjöl
2 tsk vatten

GÖR SÅ HÄR:
1. Hetta upp lagalätt
2. Smält chokladen i grädden
3. Rör ut potatismjölet i vatten
4. Tillsätt under omrörning
5. Ta genast av kastrullen
6. Fördela bären på fyra tallrikar
7. Häll den heta såsen över


Kelda lagalätt grädde är en mager blandning på grädde och mjölk. Genom att tillsätta potatismjöl blir chokladkrämen lite fylligare.

Receptet kommer ursrungligen från en tidningsbilaga i Aftonbladet. Ett litet häfte som hette Lilla Dessertboken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag uppskattar att du tar dig tid att besöka och lämna en kommentar på min blogg. Även om jag kanske inte alltid besvarar alla kommentarer, läser jag alla. Har du frågor om ett speciellt recept är du också välkommen att skicka e-post.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...